Diumenge,
3 de febrer, anem al Teatre Nacional de Catalunya. És l'última
representació de «Els nostres tigres beuen llet». Semblava el pati
d'un institut, hi havia moltes noies de l'ESO. En mig de l'esbarjo
també havia noies que ho havien estat fa cinquanta anys. Totes,
també nosaltres, volíem veure teatre i... els actors. Uns nois molt
wuapus que surten per la televisió.
Dins
de la sala no havia cap seient lliure. Van apagar les llums. Es va
encendre un focus i al mig de la platea va aparèixer l'Albert Baró
i de sobte es va organitzar un partit de futbol a l'escenari. L'obra
tracta del pas de la joventut a la edat adulta d'un grup nombrós de
germans —i només una germana, pobrissona—. Hi és el pare, que
es despreocupa una mica dels seus fills; la mare, que era molt dolça;
i els germans, un dels quals va robar els anells de la mare el dia de
la seva mort.
El
públic s'ho va passar d'allò més bé. Cridaven. Una noia al nostre
costat es va posar a plorar quan parlava en Mikel Iglesias. Després,
quan el germà gran els va demanar que es despullessin, una altra
noia va cridar a la sala: «Sí sí sí». I els actors es van treure
—només— la samarreta.
En
alguns moments, la obra ens va semblar lenta. Una mica avorrida. Bé,
en aquest aspecte no estem d'acord totes tres. Anem 2-1. L'opinió
majoritària és que al text li mancava intensitat, força, era
fluix. L'opinió minoritària diu que mai es va avorrir a la funció.
Una
vegada fora de la sala, després d'un final apoteòsic, amb la gent
en peus i fins i tot amb pancartes d'amor —«Mikel, t'estimo,
truca'm al 657.......»—, vam buscar als actors —als actors!—
per aconseguir els seus autògrafs. Ens van signar el Mikel i
l'Albert.
Va
ser, tot plegat, una experiència molt divertida. En un futur ens
agradaria a nosaltres formar part de l'obra. La Lucía podria ser
escriptora. L'Ana María cantaria a l'escenari i la Maria actuaria
com a primera actriu. Estem segueres que la Cristina ens donarà un
cop de mà en aquest desig.
Lucía,
Ana María i María.


